Διακόπτει τις πτήσεις η Emirates Airlines
Εντείνονται οι πιέσεις στον κλάδο της αεροπλοΐας λόγω κορωνοϊού, αφού οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως καθηλώνουν τα αεροσκάφη τους και θέτουν σε διαθεσιμότητα τους εργαζομένους τους. Στη μακρά λίστα των αεροπορικών που λαμβάνουν δραστικά μέτρα εξαιτίας της πανδημίας προστέθηκαν οι ασιατικοί κολοσσοί Emirates και Singapore Airlines.
Από αύριο και μέχρι το τέλος του μήνα, η Emirates, η οποία εκτελεί την πλειονότητα των μεγάλων πτήσεων προς κάθε προορισμό, θα καθηλώσει ολόκληρο τον στόλο της μέχρι το τέλος του μήνα. Απευθυνόμενος στους εργαζομένους, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αχμέντ μπιν Σαΐντ Αλ Μακτούμ, προειδοποίησε ότι ορισμένοι προμηθευτές της Emirates δεν θα επιβιώσουν από την κρίση.
Ακόμα αυστηρότερα μέτρα έλαβε η Singapore Airlines, ακυρώνοντας το 96% των πτήσεών της τουλάχιστον μέχρι το τέλος του Απριλίου, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα περάσει αρκετός καιρός μέχρι να αποκατασταθεί πλήρως το πρόγραμμα πτήσεών της. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γκο Κουν Φονγκ, σημείωσε πως οι αποδοχές του θα μειωθούν κατά 30%, και οι αποδοχές των υψηλόβαθμων στελεχών κατά 20% έως 25%. Σχετικά με τους πιλότους της, η Singapore Airlines ανέφερε ότι ορισμένες ημέρες του μήνα θα παίρνουν υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών. Σύμφωνα με το Bloomberg, η απόφαση επηρεάζει συνολικά 10.000 εργαζομένους.
Σημειώνεται πως μόνον τον Μάρτιο, η μετοχή της Singapore Airlines έχει υποχωρήσει κατά 33%.
Επιπλέον, την Παρασκευή είχε προηγηθεί η απόφαση της Cathay Pacific, του εθνικού αερομεταφορέα του Χονγκ Κονγκ, για παύση του 96% των πτήσεων μέχρι και τον Μάιο. Η ασιατική αεροπορική ανακοίνωσε πως στο διάστημα αυτό θα εκτελεί μόνον τρεις πτήσεις την εβδομάδα αποκλειστικά προς 12 προορισμούς.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), ο κλάδος της αεροπορίας θα χρειαστεί μεταξύ 150 δισ. και 200 δισ. δολαρίων από κρατικές επιχορηγήσεις ή άλλα μέσα, προκειμένου να επιβιώσει από την κρίση. Οπως επισημαίνει η Moody’s, οι μεγάλες αεροπορικές θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις συνθήκες μέχρι και τον Ιούνιο, ωστόσο οι μικρότερες εταιρείες με έλλειψη ρευστότητας ενδέχεται να πτωχεύσουν, εάν δεν λάβουν την απαραίτητη κρατική στήριξη ή την οικονομική ενίσχυση από τους μετόχους τους.
Λόγω «της σοβαρότητας και του ξαφνικού χαρακτήρα της επιδείνωσης» η επιπλέον ρευστότητα των αεροπορικών εταιρειών, η οποία φαινόταν απολύτως επαρκής πριν από μερικές εβδομάδες, πρόκειται κάποια στιγμή να εξαντληθεί, όπως σημειώνουν οικονομικοί αναλυτές της Moody’s. «Οι περισσότερες εταιρείες θα βγουν από την κρίση με ασθενέστερες οικονομικές βάσεις, τις οποίες ενδέχεται να μην μπορέσουν να επαναφέρουν σε επίπεδα προ κρίσης», συμπληρώνουν οι ίδιοι αναλυτές. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Moody’s, οι αερομεταφορές πρόκειται να μειωθούν κατά 60% κατά μέσον όρο το δεύτερο τρίμηνο. Ακόμη και σε χώρες, όπου οι πτήσεις εκτελούνται χωρίς μεγάλες αναταραχές, τα αεροπλάνα πετούν με χαμηλότερη πληρότητα. Εκτός αυτού, η ζήτηση έχει μειωθεί δραματικά. Παράλληλα, η αμερικανική Boeing και η ευρωπαϊκή Airbus έχουν ζητήσει ήδη κρατική υποστήριξη. Η Airbus ανακοίνωσε χθες ότι θα ενισχύσει τη ρευστότητά της στα περίπου 30 δισεκατομμύρια ευρώ, καθώς και ότι θα συνεχίσει την παραγωγή της σε εργοστάσια της Γαλλίας και της Ισπανίας με χαμηλότερους ρυθμούς.’
Πηγή: kathimerini.gr