Ανακάμπτει η εμπορική κίνηση στην Κίνα
Στα λαμπερά εμπορικά καταστήματα και στις μπουτίκ της Κίνας επιστρέφουν δειλά δειλά οι Κινέζοι καταναλωτές, καθώς τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό έχουν αρχίσει να χαλαρώνουν. Η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Κίνας δείχνει να ανακάμπτει, αφού μειώθηκε έως και 80% στο απόγειο της επιδημίας νωρίτερα τον χειμώνα, πλήττοντας τις πωλήσεις μεγάλων brand, από τον οίκο Burberry μέχρι και τον Gucci.
Ενδέχεται μάλιστα μέσα στις επόμενες εβδομάδες να ενισχυθούν οι πωλήσεις ακόμη περισσότερο, δεδομένου ότι αυτές μπορεί να τροφοδοτηθούν από τις λεγόμενες «εκδικητικές αγορές».
Σύμφωνα με το Bloomberg, η διευθύνουσα σύμβουλος της Agility Research, Αμρίτα Μπάντα, χρησιμοποίησε αυτόν τον όρο για να περιγράψει τις αγορές πολυτελών ειδών από πελάτες που διαθέτουν πολλά μετρητά, αφού έχει παρέλθει ένα διάστημα κατά το οποίο η καταναλωτική τους ζήτηση είχε περιοριστεί.
«Η Κίνα φαίνεται να έχει περάσει τις δυσκολίες και οι μεγαλύτερες πόλεις δείχνουν συγκρατημένη αισιοδοξία», ανέφερε η ίδια. «Παρατηρούμε μια αργή αλλά ξεκάθαρη ανάκαμψη».
Οι Κινέζοι αντιπροσώπευαν τα τελευταία χρόνια περισσότερο από το ένα τρίτο των πωλήσεων της βιομηχανίας πολυτελών ειδών και σε αυτούς αποδίδονται και τα δύο τρίτα της αύξησης που γνώρισε ο κλάδος.
Οταν το Πεκίνο έθεσε σε καραντίνα ορισμένες περιοχές, οι πωλήσεις μειώθηκαν αισθητά, σε μία περίοδο μάλιστα που ξεκινούσε η κινεζική Πρωτοχρονιά, η μεγαλύτερη γιορτή στην Κίνα.
Αυτό που είχε αρχικά φανεί σαν ένα καταστροφικό πρώτο τρίμηνο για τη βιομηχανία μπορεί να μετατραπεί σε ένα «κακό» πρώτο εξάμηνο.
Αυτό συμβαίνει γιατί περιοχές όπως η Ιταλία, που θεωρούνται ισχυρά επιχειρηματικά κέντρα για τη βιομηχανία πολυτελών ειδών, είναι σε καραντίνα, ενώ ο ιός δείχνει να εξαπλώνεται σε μεγάλες αγορές, όπως οι ΗΠΑ. Ακόμα και εάν ο ιός εξαπλωθεί παγκοσμίως, υπάρχουν ενδείξεις ότι η Κίνα μπορεί να ελέγξει το ξέσπασμά του.
«Βλέπουμε αργή βελτίωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Κίνα», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της Salvatore Ferragamo, Μικαέλα Λε Ντιβέλεκ Λεμί, σύμφωνα με το Bloomberg. «Εκτός από την κίνηση στα καταστήματα, η διάθεση των Κινέζων πελατών σχετίζεται άμεσα με τη βελτίωση αυτή.
Μετά από ενάμιση μήνα «λουκέτων» και περιορισμών, υπάρχει η θέληση να επανέλθουν και να έχουν μία πραγματική ζωή», καταλήγει.
Πηγή: kathimerini.gr