Ενισχύει την παρουσία της στα ανδρικά ρολόγια η Chanel
Τι είναι αυτό που κάνει μοντέρνα και ελκυστική μια κλασική φίρμα, η οποία ανιχνεύει νέες αγορές, ενώ έχει εδραιωθεί στο μυαλό των ανθρώπων και ταυτιστεί με τη γυναικεία κομψότητα στο απόγειό της; Μιλάμε για τον οίκο Chanel, που ίδρυσε τον προηγούμενο αιώνα η Κοκό Σανέλ, ο οποίος θα ασχοληθεί ακόμη πιο δυναμικά με την ωρολογοποιία – εκεί συνήθως συναντάμε εταιρείες του κλάδου και όχι εκπροσώπους της υψηλής ραπτικής. Στην μπουτίκ με τα κοσμήματα Chanel στην Πλας Βαντόμ απέναντι από το Ριτζ, όπου κάποτε ζούσε η Σανέλ, μπορεί κανείς να θαυμάσει ρολόγια με κεραμικό μπρασελέ, λουλουδάτες καρφίτσες και χρυσά δαχτυλίδια. To πολυτελές κατάστημα σε μια περιοχή όπου αστράφτουν και άλλα πολύτιμα είδη, όπως τα ρολόγια Rolex, Breguet και Patek Philippe, στέλνει ένα μήνυμα. Η εταιρεία, που είναι συνώνυμη των καπιτονέ τσαντών με αλυσίδα, των μπλέιζερ από τουίντ και του αρώματος Chanel No. 5, είναι αποφασισμένη να προσεγγίσει περισσότερους άνδρες καταναλωτές με οικονομική επιφάνεια.
Απόπειρες
Ας δούμε τι εμπειρίες είχαν αποκομίσει από την αντίστοιχη δική τους προσπάθεια άλλοι οίκοι υψηλής ραπτικής, όπως είναι ο Dior και ο Hermes. Η επιτυχία τους στον κόσμο των πολυτελών και κυρίως ανδρικών ρολογιών απεδείχθη περιορισμένη, ενώ στην περίπτωση της Chanel ισχύει το ότι ξεκίνησε την ιστορία της πριν από 109 χρόνια ως ένα σύμβολο της γυναικείας ευαισθησίας και ομορφιάς. Ωστόσο, η ίδια η Κοκό Σανέλ ταυτίστηκε με τις έννοιες της αυτονομίας, της χειραφέτησης, της ανεξαρτησίας και της γυναικείας δύναμης. Ισως αυτό ως συνδετικός κρίκος των δύο φύλων να συνδράμει και στη νέα αγορά πολυτελών ρολογιών, όπου η πλειονότητα των πωλήσεων αφορά ανδρικά κομμάτια – βέβαια, η αξία της ευαισθησίας και ενσυναίσθησης αλλά και το ζητούμενο της ομορφιάς είναι «αμφίφυλα» πλέον. Αν και οι αναλυτές λένε ότι η διαφοροποίηση είναι πάντα σκληρή, ίσως ο συνδυασμός των ανωτέρω στοιχείων να διευκόλυνε τη Chanel. «Η επέκταση σε άλλες δραστηριότητες πάντα είναι απαιτητική και ίσως να μην ευοδωθεί, εάν το εμπορικό σήμα δεν διαθέτει την αναγκαία νομιμοποίηση στη συνείδηση των καταναλωτών», όπως παρατηρεί στο Bloomberg ο Ολιβερ Μίλερ, σύμβουλος εμπορικών σημάτων στη LuxeConsult. «Η Chanel έκανε κάτι πολύ καλό, συσχετίζοντας τα ρολόγια της με την υπόλοιπη γκάμα ειδών σε όρους τιμών και αισθητικής», τονίζει.
Το εμβληματικό ρολόι της Chanel είναι το J12 (που βαφτίστηκε χάρις σε κατηγορία αγωνιστικών γιοτ), αφορά γυναίκες και άνδρες και είναι ειδικά σχεδιασμένο για συνθήκες κατάδυσης. Το σχέδιό του ελαφρώς τροποποιήθηκε για την επέτειο των 20 ετών από τη δημιουργία του φέτος. Οι γνώστες των ρολογιών ενίοτε μιλούν για τα «ρολόγια των οίκων μόδας» υποτιμητικά, παρατηρεί το Bloomberg. Τα ρολόγια των Giorgio Armani, Gucci και Michael Κors πουλιούνται συνήθως μερικές εκατοντάδες δολάρια και θεωρούνται το αρχικό δέλεαρ για γνωριμία με τον οίκο από το νεότερο κοινό. Ακόμη και ο Hermeς πουλάει τα πιο «προσιτά» ρολόγια του κουάρτζ στα 2.100 δολάρια, ενώ η Chanel το αυτόματο J12 με την κρυσταλλική κάσα το αποτιμά 5.700 δολάρια, προσεγγίζοντας το κόστος ενός Ρόλεξ, του Rolex Sumbariner, σήματος που ταυτίζεται με τα καταδυτικά ρολόγια. Η Μαριάν Ετσoυμπάρν, διευθύντρια προώθησης για ρολόγια και κοσμήματα της Chanel, διευκρινίζει πως πρόκειται «για ένα πραγματικό ρολόι εμπνευσμένο από τη μόδα, όχι ένα ρολόι οίκου μόδας». Το σε πoιους απευθύνεται η Chanel φαίνεται από το εξής: Το J12 μοντέλο του 2018 των 47.300 δολαρίων, του οποίου ο μηχανισμός είναι ορατός και φέρει διαμαντένιο δακτύλιο στην κάσα, βραβεύτηκε με το Γκραν Πρι της Γενεύης, ενώ το πρώτο αμιγώς ανδρικό, το Monsieur de Chanel, ξεκινά από 35.100 δολάρια.
Πηγή: kathimerini.gr