Συμφωνία-χρυσάφι της Uber με Toyota, Denso και Softbank
Στα 7 δισ. δολάρια και πλέον αποτιμάται συνολικά η μονάδα αυτόνομων αυτοκινήτων της Uber Technologies, καταφέρνοντας πρόσφατα να προσελκύσει κεφάλαια ενός δισ. δολ. από κοινοπραξία επενδυτών όπου συμμετέχει και η SoftBank Group, ένας από τους ισχυρότερους ομίλους στον κόσμο των νέων τεχνολογιών. Αυτό το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για τη μονάδα αυτόνομων αυτοκινήτων της Uber, γνωστή ως Advanced Technologies Group, αποτελεί καλό οιωνό για την πλατφόρμα ιδιωτικών μετακινήσεων που ετοιμάζεται για ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας έχουν επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων και αυτόνομων αυτοκινήτων, με απώτερο στόχο να αποκτήσουν το προβάδισμα στις αγορές του μέλλοντος. Ο διευθύνων σύμβουλος της Uber, Ντάρα Κοσροβσάχι, δήλωσε πως τα κεφάλαια αυτά θα βοηθήσουν την εταιρεία να μείνει στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων στον τομέα των μεταφορών.
Στην προαναφερόμενη κοινοπραξία επενδυτών, η Softbank θα δεσμεύσει 333 εκατ. δολάρια από το επενδυτικό κεφάλαιο Vision Fund που έχει ενεργητικό 100 δισ. δολαρίων. Παράλληλα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota μαζί με την κατασκευάστρια εξαρτημάτων αυτοκινήτων Denso Corp. θα επενδύσουν 667 εκατ. δολάρια, ανεβάζοντας τη συνολική επένδυση της κοινοπραξίας περίπου στο ένα δισ. δολ.
Με βάση τους όρους που έχουν συμφωνηθεί ανάμεσα στην Uber και στην κοινοπραξία αυτή, η Advanced Technologies Group θα αυτονομηθεί αλλά θα παραμείνει υπό τον έλεγχο της Uber. Η συμφωνία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το γ΄ τρίμηνο, αλλά θα πρέπει να λάβει την έγκριση της επιτροπής ξένων επενδύσεων των ΗΠΑ (CFIUS). Η Toyota προτίθεται, επίσης, να επενδύσει ακόμη 300 εκατ. δολάρια μέσα στην επόμενη τριετία για την κάλυψη των δαπανών ανάπτυξης αυτόνομων οχημάτων για εμπορική χρήση.
Η χρηματοδότηση τόσων μεγαλόπνοων σχεδίων από ξένες εταιρείες όπως είναι η Softbank και η Toyota καθησυχάζουν εκείνους που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη δημόσια εγγραφή της Uber στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, διότι σημαίνει πως η εταιρεία δεν αναλαμβάνει όλη την ευθύνη στον πολυδάπανο τομέα ανάπτυξης και ερευνών. Οπως επιβεβαιώνει η ίδια η Uber στην αίτηση που υπέβαλε στην αμερικανική επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για τη δημόσια εγγραφή της, «η ανάπτυξη της τεχνολογίας για τα αυτόνομα αυτοκίνητα έχει υψηλό κόστος, είναι χρονοβόρα και ενδεχομένως να είναι επιτυχής».
Πέρυσι, η Uber ανακοίνωσε ζημίες 3,03 δισ. δολαρίων. Παρ’ όλα αυτά, η επικείμενη δημόσια εγγραφή της αναμένεται να είναι μία από τις μεγαλύτερες της Wall Street κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. Ζημίες –λίγο χαμηλότερες του ενός δισ. δολ.– είχε επίσης ανακοινώσει η Lyft, ανταγωνίστρια της Uber, πριν από τη δημόσια εγγραφή της. Η Lyft πραγματοποίησε την εισαγωγή στο χρηματιστήριο στις 29 Μαρτίου με την τιμή της μετοχής της να φθάνει τα 72 δολάρια με ημερήσια άνοδο 20%.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Uber θα επιδιώξει να αντλήσει 10 δισ. δολάρια από τη δημόσια εγγραφή της, με τους αναλυτές της αγοράς να την αποτιμούν συνολικά στα 90 με 100 δισ. δολάρια. Αξίζει να θυμίσουμε πως η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Facebook άντλησε 16 δισ. δολάρια από τη δημόσια εγγραφή της που πραγματοποιήθηκε το 2012, η Visa εξασφάλισε αντίστοιχα 18 δισ. δολάρια το 2008 και η Alibaba Group Holding περίπου 25 δισ. δολάρια το 2014. Το ντεμπούτο της Uber στο χρηματιστήριο αναμένεται να γίνει αρχές Μαΐου.
Πηγή: kathimerini.gr